מכשירי כושר לילדים בבית ובחופש

ציוד כושר לילדים לחופש אבל לא רק

לזוז בחופש הגדול: להתעמל בלי להרגיש, גם מול המחשב/טלוויזיה

 החופש הגדול משמח כל ילד ונער, אבל לפי מחקרים הוא גם התקופה בשנה שבה הצעירים הכי מועדים לעלייה רבה יותר במשקל מאשר בזמן שנת הלימודים. איך הופכים גם את הזמן שהילדים מבלים מול הטלוויזיה והמחשב לזמן פעילות גופנית כדי לשנות את המגמה? פתרון מפתיע מתחום ה-WPS (פתרונות כושר למשרד, Work Place Solutions) יכול לסייע לכם.

 

הילדים שלכם אינם פעילים –  נתוני משרד הבריאות אינם מעודדים:

כשליש מהתלמידים יסיימו את בית הספר היסודי עם עודף משקל, בעיקר בגלל תזונה לקויה, חוסר בפעילות גופנית או שניהם גם יחד. החופש הגדול, לו מחכה כל תלמיד בקוצר רוח ובציפיה, עתיד להחמיר את המגמה: בזמן החופשה קצב העלייה במשקל גבוה יותר. עד כמה גבוה? מחקר אמריקאי שפורסם ב-2019 ועקב אחרי יותר מ-5,000 ילדים בגילאי גן וכיתה א’, העלה שמדובר בעלייה של עד 3 קילו במהלך החופש מהלימודים.

 

גם אם הילד לא מעלה במשקל יותר מדי, האופי הפסיבי של שגרת היום בחופש הגדול פוגעת בבריאותו בשנים הקריטיות של גדילתו.

 

מה גורם לעלייה במשקל במהלך החופש הגדול?

ציוד כושר לילדים לחופש אבל לא רק
ציוד כושר לילדים לחופש אבל לא רק
  • היעדר סדר יום קבוע המשפיע על הגוף וקצב חילוף החומרים
  • תזונה לקויה, כולל נגישות של חטיפים ומזון מהיר במקרר הביתי, בקניון או בבריכה, ואוכל פחות בריא בקייטנות
  • היעדר חוגים ופעילויות ספורט
  • שעמום משעות ארוכות לבד ללא פעילות, המוביל לחיפוש נשנושים
  • חוסר הרצון לצאת החוצה בחום ובלחות של חודשי הקיץ
  • תרבות בילוי שכוללת אוכל לא בריא ופחות פעילות (למשל להסתובב בקניון, ללכת לסרט עם פופקורן)
  • בילוי בשכיבה או בישיבה מול מסכים (מחשב, טלוויזיה, אייפד) במשך רוב היום

 

איך מונעים מהילדים להעלות במשקל בחופש הגדול ומעודדים אותם להיות פעילים יותר?

התשובה פשוטה לכאורה: יותר פעילות פיזית, סדר יום מאורגן יותר, ואוכל בריא יותר ובמידה. כמובן, במציאות, שבה על ההורים גם להעסיק את הילדים וגם להמשיך לעבוד, לא תמיד קל לאכוף וליישם פתרונות אלו בפועל.

 

אם נפרק את התשובה הקצרה לעצות יותר מפורטות:

דאגו ליותר אוכל בריא בבית במקום חטיפים ושתייה ממותקת, כדי שלא יהיו פיתויים זמינים.

הראו לילד מודל בריא של תזונה טובה יותר, עם ארוחות מסודרות ומתוכננות היטב באכילה משפחתית משותפת (אפשר גם לבשל יחד). דאגו ליזום פעילויות, רצוי מחוץ לבית, וכאלו הכוללות פעילות פיזית (הליכה עם הכלב, טיול רגלי, רכיבה על אופניים וכו’).

אם חם, נסו לעשות פעילויות אלו בשעות הפחות חמות (מוקדם בבוקר או בשעות אחה”צ המאוחרות) וגם לעודד פעילות גופנית בתוך הבית – למשל להתאמן ביחד בפילאטיס, באימוני כוח, באירובי ועוד.

 

ואם הילד לא מוכן לזוז מהמסך? איך בכל זאת לגרום לו להיות פעיל?

תתפלאו, אבל יש מה לעשות, בזכות Work Place Solutions – להיט שכבש מקומות עבודה, משרדים, כיתות לימוד וגם משרדים ביתיים ברחבי העולם.

 

בואו נודה באמת הכאובה:

לא רק הילדים שלנו מבלים שעות רבות מדי בישיבה, אלא גם אנחנו אשמים בכך בגלל השעות הרבות החולפות עלינו בשולחן העבודה, הלימודים או המחשב.

WPS בקיצור נועד לתת מענה על הצורך בפעילות גופנית שתשתלב עם סדר היום הכפוי הזה באופן מושלם: כושר שעושים תוך כדי העבודה, הלימודים או הגלישה ברשתות החברתיות, מבלי לפנות לכך זמן מיוחד או לעזוב את השולחן.

 

איך זה עובד, אתם שואלים?

מדובר על הליכונים ואופני כושר שעברו התאמות לעבודה משרדית:

כלומר, כאלו שעיצובם משלב שולחן עבודה, והם מיועדים לפעילות פחות אינטנסיבית (לא לריצה מהירה או HIIT) שניתן לבצע באופן שהופך ממש אוטומטי ואינסטינקטיבי במשך שעות ארוכות מול המחשב.

למשל, שולחן עבודה מתכוונן עם אופני כושר חשמליים או הליכון שולחני, ואפילו אופני שולחן דואו או טריו – אלו הם שולחנות לשניים או לשלושה שמאפשרים לשבת יחד בישיבת עבודה, או אצלכם בבית למפגש משפחתי או להכנת שיעורי בית, כשלמושבים יש דוושות אופני כושר לשימוש תוך כדי.

אופני מיני לידלים ומובגרים כאחד
אופני מיני לידלים ומובגרים כאחד

אם אתם מעוניינים במכשיר כושר קטן ממדים אך כזה המאמן גם את פלג הגוף העליון מול הטלוויזיה, חישבו על מיני אופני כושר.

 

אולי זה נשמע מוזר, אך מתרגלים מהר מאוד להפעלה האטית הזו של הרגליים תוך כדי צפייה בטלוויזיה, גלישה במחשב או גיימינג, עד כדי כך שמבצעים אותה בלי לשים לב במשך זמן רב מאוד.

על אף היותה אטית וכמעט בלתי מורגשת, צבירת השעות הרבות של דיווש או הליכה אטית שכאלו מספקים שינוי תהומי בכושר, בבריאות ואפילו במצב הרוח של המשתמש, בין אם זה ילד, בן עשרה או בוגר.

המחקרים מצביעים כי אופני שולחן והליכון שולחני תורמים לזרימת דם טובה יותר, לחיזוק הגוף, לירידה במשקל, ואפילו לעלייה ביצירתיות ובריכוז.

 

מה היתרונות של הליכון שולחני ואופני שולחן עבור ילדים ונוער בחופש הגדול?

  • קל יותר לשכנע את הילדים לזוז ולהיות פעילים: הם לא צריכים לוותר על המחשב או הטלוויזיה. הם אפילו יכולים לשבת ולצייר, להרכיב פאזל ושאר פעילויות בישיבה ועדיין לעשות פעילות גופנית במקביל מבלי לאבד ריכוז. מצוין עבור סרבני ספורט עקשניים.

 

  • מתאים בכל מזג אוויר: לא צריך לצאת מהבית, ואפשר להישאר במזגן בימים חמים ולחים מדי לפעילות גופנית בחוץ.
    אופניים שולחניים לדוגמא
    אופניים שולחניים לדוגמא

 

  • הם הופכים את “הזמן המת” לזמן כושר: הופכים כל שעת ישיבה ורביצה לזמן פעיל.

 

  • מתאים גם לפעילות בצוותא: אופני שולחן דואו או טריו יכולים להפוך לשולחן לזמן משפחתי משותף – להפסקת תה (עם חטיפי ירקות בריאים), למשחק שולחן ביחד, להכנת שיעורי בית ועוד זמן איכותי – כשכל הזמן הזה אפשר גם במקביל לדווש ולהפעיל את שרירי הרגליים.

 

  • גם לילדים וגם עבורכם: אופני שולחן והליכונים שולחניים הם מתכווננים ולכן מתאימים לבעלי מבנה גוף שונה. כשצעירי המשפחה לא משתמשים בהם, אתם יכולים לנצל אותם כדי להכניס כושר למשרד הביתי שלכם, לשעות המחשב שלכם וכו’.

 

  • פעילות מתונה לאורך זמן שכל אחד יכול לבצע גם אם אינו בעל רמת כושר גופני טובה, בכל גיל, וללא תירוצים.

אימון פונקציונאלי/קרוס פיט

הליכון מעוקל CURVE CT300 מבית LAND FITNESS

15,000 9,990

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *