איך לבחור מזרן פילאטיס?

מזרני יוגה

מה הכי חשוב לדעת על מזרון פילאטיס?

מזרני אימון הם הפריט הבסיסי והחיוני ביותר לכל מתאמני היוגה והפילאטיס.

אם כך, הכיצד נבחר מזרן פילאטיס מומלץ?

ומה ההבדל בין מזרן פילאטיס למזרן יוגה, אם יש כזה בכלל?

אחד הדברים הנפלאים באימוני יוגה ופילאטיס מזרן הוא שכדי להתחיל להתנסות בהם, וגם בכדי להפוך אותם לחלק בלתי נפרד מהשגרה היומית שלכם, לא צריך חדר כושר מדוגם וציוד ספורט יקר.

אפשר ליהנות ממגוון רב של תרגילים ותנוחות גם באמצעות מזרן אימון איכותי בלבד, ללא תוספות

(אם כי למתקדמים, תוספות כמו כדורי פילאטיס, כדור בוסו, רצועות אימון, משקולות קרסול וכו’ אכן יכולות להוסיף הרבה אתגר והנאה).

בחנויות ספורט תמצאו שלל מזרנים מסוגים, צבעים וחומרים שונים.

על אף שבמבט ראשון נדמה שההבדלים אינם קריטים, הרי שכדאי להבין מה אתם קונים ולרכוש מוצר שהינו גם איכותי וגם מתאים לסוג הפעילות הרצויה –

מזרן דק מדי יכול לגרום לכאבים, ואילו מזרן עבה מדי ורך יכול לערער את יציבותכם.

מזרוני יוגה ומזרוני אימון

מזרון אימון יוגה ופילאטיס 6 מ”מ MD BUDDY TPE

109
+
המלאי אזל
79

האם יש הבדל בין מזרן יוגה למזרן פילאטיס?

בגדול, יש דגמים שיכולים להתאים לשתי הפעילויות הנ”ל גם יחד.

אך יש לזכור שמדובר בשתי פעילויות שונות:

היוגה מכוונת לאיזון הגוף, עם טכניקות נשימה וזרימה ומדיטציה.

פילאטיס עוסק יותר בגוף ופחות במחשבה ובנפש – חיזוק שרירי הליבה וכל חלקי הגוף יחד.

לכן, אם אתם מתמקדים רק באחת משתי הפעילויות הנ”ל, כדאי לשים להבדלים:

מזרן יוגה 4 מ”מ או אפילו 6 מ”מ הוא אידיאלי לפעילות זו, בעוד שעבור פילאטיס בלבד כדאי לבחור במזרן עבה יותר (8 מ”מ ומעלה).

אם אתם מגוונים את האימונים שלכם פעם בזו ופעם בזו ורוצים מוצר אחד שיתאים לשתיהן, מזרן יוגה ופילאטיס 6 מ”מ יהיה בחירה טובה.

עוד הבדל בין מזרן יוגה למזרן פילאטיס:

מזרונים ליוגה צריכים להיות יציבים ולמנוע החלקה בעת ביצוע תנוחות מאתגרות, ולכן צריכים “להידבק” לקרקע (במיוחד בתרגול יוגה דינמית).

בפילאטיס מזרן חלק יותר יהיה בסדר גמור.

 

אז איזה עובי מזרן פילאטיס מומלץ?

 כאמור, אימון זה מחייב תמיכה טובה יותר ועבה או דחוסה יותר, במיוחד לאור התרגילים המחייבים גלגול של עמוד השדרה והגב.

אל תרדו מתחת לעובי של מזרן פילאטיס 6 מ”מ, ועדיף עדיף לבחור מזרן מקצועי עבה יותר!

למשל, מזרן אימון לולאות שאינו מתקפל, בעל אנטי סליפ למניעת החלקה, נתלה, ובעובי 1.5 סנטימטר.

גודל המזרן

לרוב גדלי מזרני יוגה ופילאטיס זהים או דומים, אך אם אתם גבוהים במיוחד עדיף לרכוש מזרן ארוך יותר.

בנוסף, תרגילי פילאטיס מסוימים דורשים שטח רחב יותר, ולכן תצאו נשכרים ממזרן גדול יותר.

למה עוד חשוב לשים לב בבחירת מזרן פילאטיס?

איכות:

אם אתם מתאמנים הרבה, רכשו מוצר איכותי שילווה אתכם לאורך זמן בבטחה ובמינימום בלאי, ושגם יהיה קל לניקוי מהזיעה מעת לעת.

צורת אחסון והתניידות:

כמו שהזכרנו קודם, ישנם גם מוצרים כמו מזרן לולאות שאינו מתגלגל ומתקפל אלא מיועד לתלייה – חשבו כיצד נוח יהיה לכם לאחסן את המזרן בבית,

או האם אתם מעוניינים שיתקפל כדי שיהיה נוח לנייד אותו לשיעורים במכון או לאימון בגינה ממול.

מזרוני יוגה ומזרוני אימון

מזרון אימון יוגה ופילאטיס 5 מ”מ ALEX PEO

129

מזרוני יוגה ומזרוני אימון

מזרון אימון יוגה ופילאטיס 4 מ”מ B-CORE

69

מזרוני יוגה ומזרוני אימון

מזרון אימון לולאות 140 ס”מ B-CORE FITNESS

99

מזרוני יוגה ומזרוני אימון

מזרון התעמלות מקצועי מתקפל 4 ס”מ ALEX FITNESS

390

האם יש הבדל בין מזרן יוגה למזרן פילאטיס?

בגדול, יש דגמים שיכולים להתאים לשתי הפעילויות הנ”ל גם יחד.

אך יש לזכור שמדובר בשתי פעילויות שונות:

היוגה מכוונת לאיזון הגוף, עם טכניקות נשימה וזרימה ומדיטציה.

פילאטיס עוסק יותר בגוף ופחות במחשבה ובנפש – חיזוק שרירי הליבה וכל חלקי הגוף יחד.

לכן, אם אתם מתמקדים רק באחת משתי הפעילויות הנ”ל, כדאי לשים להבדלים:

מזרן יוגה 4 מ”מ או אפילו 6 מ”מ הוא אידיאלי לפעילות זו, בעוד שעבור פילאטיס בלבד כדאי לבחור במזרן עבה יותר (8 מ”מ ומעלה).

אם אתם מגוונים את האימונים שלכם פעם בזו ופעם בזו ורוצים מוצר אחד שיתאים לשתיהן, מזרן יוגה ופילאטיס 6 מ”מ יהיה בחירה טובה.

עוד הבדל בין מזרן יוגה למזרן פילאטיס:

מזרונים ליוגה צריכים להיות יציבים ולמנוע החלקה בעת ביצוע תנוחות מאתגרות, ולכן צריכים “להידבק” לקרקע (במיוחד בתרגול יוגה דינמית).

בפילאטיס מזרן חלק יותר יהיה בסדר גמור.

 

אז איזה עובי מזרן פילאטיס מומלץ?

 כאמור, אימון זה מחייב תמיכה טובה יותר ועבה או דחוסה יותר, במיוחד לאור התרגילים המחייבים גלגול של עמוד השדרה והגב.

אל תרדו מתחת לעובי של מזרן פילאטיס 6 מ”מ, ועדיף עדיף לבחור מזרן מקצועי עבה יותר!

למשל, מזרן אימון לולאות שאינו מתקפל, בעל אנטי סליפ למניעת החלקה, נתלה, ובעובי 1.5 סנטימטר.

גודל המזרן

לרוב גדלי מזרני יוגה ופילאטיס זהים או דומים, אך אם אתם גבוהים במיוחד עדיף לרכוש מזרן ארוך יותר.

בנוסף, תרגילי פילאטיס מסוימים דורשים שטח רחב יותר, ולכן תצאו נשכרים ממזרן גדול יותר.

למה עוד חשוב לשים לב בבחירת מזרן פילאטיס?

איכות:

אם אתם מתאמנים הרבה, רכשו מוצר איכותי שילווה אתכם לאורך זמן בבטחה ובמינימום בלאי, ושגם יהיה קל לניקוי מהזיעה מעת לעת.

צורת אחסון והתניידות:

כמו שהזכרנו קודם, ישנם גם מוצרים כמו מזרן לולאות שאינו מתגלגל ומתקפל אלא מיועד לתלייה – חשבו כיצד נוח יהיה לכם לאחסן את המזרן בבית,

או האם אתם מעוניינים שיתקפל כדי שיהיה נוח לנייד אותו לשיעורים במכון או לאימון בגינה ממול.

2,790

אימון פונקציונאלי/קרוס פיט

מכשיר חתירה אוויר מקצועי DK RW22

6,890
+
המלאי אזל
1,790

אימון פונקציונאלי/קרוס פיט

מכשיר חתירה אוויר מגנטי מקצועי IMPETUS IA 8000 am

5,290

הליכון כושר ביתי

הליכון כושר ביתי FUEL T-4

6,990
+
המלאי אזל
3,290

הליכון כושר ביתי

הליכון כושר ביתי FUEL FT98

5,790

אימון פונקציונאלי/קרוס פיט

מכשיר חתירה אוויר מקצועי SPORTOP R900

5,790

אימון פונקציונאלי/קרוס פיט

הליכון כושר מעוקל מקצועי B-CORE PRO HiiT 8000ic CURVE

14,390 9,990
המלאי אזל
8,990

אימון פונקציונאלי/קרוס פיט

מכשיר חתירה אוויר מקצועי CONCEPT 2 MODEL D

7,790

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *