איך לבחור הליכון כושר? המדריך השלם לקניית הליכון

הליכון כושר עם שיפוע

 

שמירה על משקל תקין ועל בריאות הגוף היא אורח חיים, וכפי שידוע לכולם, אין קיצורי דרך – פעילות גופנית לצד שמירה על תזונה נכונה ומאוזנת מביאה לתוצאות טובות. אחד האתגרים עבור מי מכם שמעוניין להתחיל בפעילות גופנית הוא הצורך לעלות על בגדי ספורט, לרכוש נעליים טובות ולהתחיל בפעילות אירובית שהיא המומלצת ביותר לתחילת תהליך ההרזיה. אבל כאן מתחילים התירוצים: קר בחוץ, חם מדי, תכניות הטלוויזיה מעניינות יותר, אין מסלול ריצה מסודר ועוד כהנה וכהנה. כאן נכנס לתמונה הליכון כושר ביתי שיוכל לסלק את כל התירוצים ולאפשר לכם לרוץ עליו מבלי לצאת מהבית.

 

הליכוני כושר

 

על מה כדאי לשים דגש בעת רכישת הליכון כושר

הליכון כושר עם שיפוע
הליכון כושר עם שיפוע
  • בחירה נכונה של אורך ורוחב רצועת ההליכון

ככל שמשטח הריצה יהיה גדול יותר, כך תחושו נוחות ויציבות בעת הריצה או ההליכה עליו. אם בורכתם בגובה וברגליים ארוכות, הצעדים שתעשו יהיו גדולים יותר, לכן מומלץ לרכוש הליכון בעל משטח הליכה ארוך. למטרת ריצה, מומלץ לוודא כי משטח ההליכה הינו באורך של לא פחות מ-140 ס”מ ולמטרת הליכה רגילה מומלץ לרכוש הליכון עם משטח הליכה באורך של לפחות 127 ס”מ. ס”מ. רוחב ההליכון חשוב אף הוא מכיוון שבעת הליכה מהירה או ריצה די קשה לשמור על הליכה במרכז. לכן, אם מטרת השימוש בהליכון היא ריצה, בחרו הליכון ברוחב רצועה החל מ-48 ס”מ, ולמטרת הליכה מהירה רכשו הליכון ברוחב של 40 ס”מ לפחות.

חשבו להבין כי רצועת הליכון חייבת להיות אנטי סטטית כדי למנוע תקלות אלקטרוניות.

 

  • עוצמת המנוע של ההליכון ואחריות

עוצמת המנוע נמדדת על פי כ”ס ולכל מנוע יש דירוג של משך זמן פעולה ועוצמה. פעולת המנוע ללא הגבלת זמן מגדירה שההליכון ברמה של חצי מקצועי ומעלה. גודל המנוע מותאם לגודל ההליכון, לממדים של השלד + רצועת ההליכה. הליכון ביתי מומלץ שיהיה לו לפחות 6.5 כ”ס ומעלה. ככל שמשקל הגוף של המשתמש גדול יותר, כך נדרש מנוע בעוצמה גבוהה יותר. עוצמת המנוע חשובה ותלויה במשקל הגוף של המתאמן, לדוגמא – אדם השוקל 100 ק”ג, מנוע בעוצמה של 6 כ”ס תספק אותו. כמו כן, תנאי אחריות על המנוע נעים מ-3 שנים (על מנועים קטנים), ועד 15 שנים למנועים גדולים, לכן חשוב לשים לב גם לנושא האחריות.

 

  • מפסק בטחון – חובה!

למען שמירה על הבטיחות בעת ההליכה או הריצה, כל ההליכונים חייבים להיות מצוידים במפסק בטחון. בכל מקרה של בעיה בשעת האימון, כל שעליכם לעשות הוא – למשוך את המפסק וההליכון ייעצר באופן מידי ואוטומטי.

 

  • מדידת דופק וצג דיגיטלי

פונקציה של מדידת דופק הינה נחוצה וחשובה לאנשים עם בעיות בריאותיות, או לאנשים המעוניינים לעקוב אחר תוצאות האימון. כל ההליכונים מצוידים במד דופק בידיות, ובנוסף בחגורת דופק אלחוטית המשדרת את מדידת הדופק ישירות לצג. בנוסף, ניתן למצוא פונקציה מועילה והיא תכנית דופק מטרה, המאפשרת לכם להישאר בגובה דופק מסוים בהתאם לתכנית האימון. כמו כן, חשוב לבחור הליכון עם צג דיגיטלי שיאפשר לכם לעקוב אחר תכניות האימון. הפונקציות החשובות בצג דיגיטלי הם: זמן, מהירות, מרחק, שריפת קלוריות, שיפוע ודופק. וודאו כי הצג גדול וקריא. ישנם צגים עם מסך מואר, מידע נוסף על צגים אלקטרוניים להליכוני כושר.

 

  • שיפוע חשמלי

כדי להפיק את המרב מהאימון, חשוב לעבוד על סיבולת לב ריאה ועבודה במאמץ על ידי הליכה או ריצה בשיפוע. פונקציה זו תורמת רבות לאימון ומשפרת את היכולות של המתאמן. חשוב ואף רצוי במהלך אימון לשלב הליכה או ריצה בשיפוע.

 

  • תכניות אימון ופיצ’רים שיתנו לכם מוטיבציה וסדר

ההליכונים החדשניים מכילים מגוון פיצ’רים ואופציות שיעשו לכם את החיים קלים על ההליכון. מובן שהכול עניין של תקציב וצורך, אולם מערך תכניות האימון הוא פרמטר שלא כדאי להתפשר עליו. כמעט בכל הליכון יש מערך של תכניות אימון אותם ניתן להגדיר מראש ותפקידם לסייע לכם להתמיד וגם לתת לכם מוטיבציה. תכניות אלו מאפשרות לכם לשנות את המהירות, את השיפוע, וזאת בפרקי זמן קצרים, תכנית שריפת שומנים או תכנית דופק מטרה, מה שיאפשר לכם לשמור על גיוון. ניתן לרכוש הליכונים מתקדמים בהם ניתן למצוא תכניות המותאמות באופן אישי למשתמש.

 

  • בולמי זעזועים, מה חשוב לדעת עליהם?

כמעט בכל הליכון חשמלי יש בולמי זעזועים הממוקמים מתחת למסלול ההליכה ותפקידם לספוג עומס ולא להחזירו כזעזוע למתאמן. בולמי הזעזועים עשויים מגומי קשה, גומי רך או רצועות גומי הפרוסות לאורך המסלול. ההליכונים החדשים והמתקדמים מצוידים בסדרה של 8 בולמי זעזועים + קרש בולם זעזועים הסופג כ-35% מהעומס על הגב התחתון והברכיים. במידה והנכם סובלים מבעיות ברכיים, גב או מפרקים, מומלץ להשקיע בהליכון בעל בולמים איכותיים יותר המתאימים את עצמם לעומס הדרוש. מלבד בולמי הזעזועים חשוב שגם משטח הריצה (הקרש) יהיה עשוי ממשטח מיוחד הסופג כ-35-40% מהעומס על הברכיים והגב התחתון.

 

  • הליכון קומפקטי ומתקפל, כזה שלא יתפוס לכם מקום בבית

בהליכון ביתי הגודל כן קובע, שהרי יש צורך לאחסן את ההליכון בצורה שלא תפגע בעיצוב החלל. לכן, באם הנכם מצומצמים במקום, רכשו הליכון מתקפל אותו תוכלו למקם בפינה בחלל הסלון או בחלל חדר השינה ואפילו במשרד. דבר נוסף שחשוב לשים עליו דגש – הוא קלות ונוחות הקיפול. רוב ההליכונים המתקפלים והמתקדמים מצוידים בקיפול הידראולי, כלומר הפתיחה מאוד פשוטה, לחיצה על ידית וההליכון יורד מעצמו. דבר נוסף, חשוב לבחור בהליכון המצויד לפחות ב 2 גלגלים לניוד המכשיר.

 

לסיום, איכות בלתי מתפשרת

איכות ההליכון חשובה, ועוד יותר החומרים מהם עשויים ההליכונים. אולם מה שלא פחות חשוב הוא התאמת ההליכון לצרכים האישיים שלכם. כדאי לקבל ייעוץ אישי בעת הרכישה מבעל מקצוע מיומן שיוכל להתאים עבורכם את ההליכון ממש כמו כפפה ליד.

 

המון הצלחה, ואל תשכחו להתמיד!

 

בית » הכנסו לכושר » אימוני כושר » ציוד ספורט » איך לבחור הליכון כושר? המדריך השלם לקניית הליכון