מדריך לקניית אופני כושר

כיצד לבחור את אופני הכושר הטובים ביותר?

אופני כושר מספקים אימון אירובי נהדר עם יתרונות כושר רבים:

הם מגבירים את טונוס השרירים, מחזקים את הרגליים ויכולים להיות יעילים במיוחד לשרפת קלוריות, אלא שעם כל כך הרבה אפשרויות בחירה, צריך מדריך אחד שיעשה סדר ויעזור לכם לבחור את אופני הכושר הטובים ביותר עבורכם.

 

אופני כושר חשמליים עם משענת B-CORE 95R
אופני כושר חשמליים עם משענת B-CORE 95R

סוגי אופני כושר לבחירה – איזה אופניים לקנות?

אופני כושר זקופים

מכונים גם אופני כושר סטטיים, ונחשבים לסוג הפופולרי ביותר בשימוש ביתי.

לעתים קרובות מחירם יהיה זול ביחס ליתר סוגי האופניים, אך הם גם האפשרות הטובה ביותר עבור מי שמחפש אופני כושר קומפקטיים או עבור מי שלא מתעמל באופן קבוע או מי שמחפש דרך להתחיל להתאמן.

 

אופני כושר שוכבים

מספקים אימון מסוג דומה לאופני הכושר הזקופים, אך מעניקים תמיכה רבה יותר לגב.

הבחירה בין 2 האפשרויות בדרך כלל מתרכזת סביב שיקולי נוחות, שכן המושבים באופניים השוכבים דומים לכיסא ולא לאוכף.

כמו כן, אופני כושר שוכבים מתאימים למי שמחלים מפציעות ולא רוצים להעביר עומסים גדולים לרגליים.

הם שומרים על הגב התחתון ומשפיעים על שרירי הבטן התחתונה באופן משמעותי ביחס לאופניים הזקופים.

 

אופני כושר מתכווננים

נקראים גם אופני סטודיו, והם מתאימים במיוחד למי שמתאמן ברכיבת כביש או שטח, מתכונן לאירוע רכיבה וכדו’.

הם מתאפיינים ברמות התנגדות גבוהות, מדמים הילוכים ושינוי בגובה המישור ונהדרים לאימונים נמרצים.

האוכף באופני הכושר הללו מעט יותר גבוה, וניתן לכוון את הידיות שלהם למשתמשים.

 

אופני כושר אוויריים

אופני אוויר עם ידיות הפעלה FUEL 1702 AIR BIKE
אופני אוויר עם ידיות הפעלה FUEL 1702 AIR BIKE

מכונים גם אופני מניפה, והם מתאפיינים בידיות זקופות בגובה החזה שזזות קדימה ואחורה ומאוורר גדול, שמונע על ידי מהירות וכוח הדוושות.

ככל שמדוושים מהר יותר, כך האימון נהייה קשה יותר, ולכן הם אידאליים עבור מי שמחפש אימונים בעצימות גבוהה ואתגר בשגרת האימונים.

 

איזה אופניים לקנות? רגע לפני שקונים מבינים את מטרת האימון הרצוי

כדי לבחור את אופני הכושר המתאימים ביותר עבורכם, עליכם לבחור תחילה את מטרות האימון שלכם:

האם אתם רוצים לשפר את כושר הלב וכלי הדם?

האם אתם זקוקים לחיזוק טונוס השריר?

האם אתם רוצים לשרוף שומנים?

התאמת אופני הכושר למטרת האימון תעניק לכם את האפקט המרבי ותהפוך את אופני הכושר שלכם לחלק בלתי נפרד משגרת האימונים שלכם.

 

רכיבה זקופה או רכיבה מותאמת?

על מנת לענות על השאלה הזו יש לבחון את היתרונות השונים שמעניקים אופני הכושר השונים.

היתרונות שברכישת אופניים מתכווננים או אוויריים (אופני אוויר):

  • מגבירים את הביצועים הספורטיביים (כושר, חוזק ומהירות) ומיטיבים עם הבריאות הכללית (ניהול משקל, יתרונות לב- ריאה והפחתת הסיכון למחלות).
  • מדמים את הרכיבה באופני כביש, בחיק הטבע או בשיעורי הספינינג.
  • מאפשרים אימון בעצימות גבוהה יותר על ידי השימוש בהתנגדות, אפשרויות רכיבה בעמידה ובישיבה והאצת הרכיבה.
  • מאפשרים ליישם תכניות אימונים מקוונות או שיעורים ביתיים באמצעות יישומים.
  • רמת עצמה 5/5.

 

היתרונות שברכישת אופניים זקופים:

  • משמשים לאימונים ביתיים קבועים לשיפור הבריאות הכללית (ניהול משקל, יתרונות לב – ריאה והפחתת הסיכון למחלות).
  • מאפשרים רכיבה נוחה עם יתרונות אירוביים תוך כדי צפייה או האזנה לתכנית אהובה.
  • מאפשרים ליישם תכניות אימונים מקוונות או שיעורים ביתיים באמצעות יישומים.
  • רמת עצמה 3/5.

 

מטרת האימון – ירידה במשקל

אופני ספינינג חצי מקצועיים FUEL SPF112
אופני ספינינג חצי מקצועיים FUEL SPF112

מרבית האופניים הזקופים מגיעים יחד עם תכניות אימונים שתוכננו במיוחד כדי לשרוף שומן ולרדת במשקל.

התכניות הללו מסייעות לשמור על המוטיבציה ולהציג את ההתקדמות במהלך האימונים.

בהתאם לתקציב ניתן לרכוש אופניים זקופים עם תכניות דופק שמשפרות את חוויית האימונים ומסייעות להפחית את מסת השומן ביעילות רבה.

אופני כושר זקופים נחשבים למומלצים עבור המרחב הביתי גם מפאת גודלם, שכן הם נחשבים קטנים יחסית.

 

אופני כושר יעילים לירידה במשקל צריכים לכלול את הפונקציות הבאות:

  • מגוון תכניות אימון הכוללות אימוני אינטרוולים.
  • תכניות אימון דופק שמאפשרות להתאמן בצורה אפקטיבית ויעילה יותר.
  • מושב נוח ומרופד.
  • גלגל תנופה גדול לרכיבה חלקה.
  • התנגדות אלקטרו – מגנטית.

 

מטרת האימון – רכיבה תחרותית

אם אתם מתכוננים לאירוע רכיבה, אופניים מתכווננים יספקו לכם אלטרנטיבה מצוינת לרכיבה בשטח.

הם מאפשרים להשתמש בתנוחת המירוץ הנוחה עבורכם ונהדרים לאימוני ספרינט או סיבולת.

ברוב חדרי הכושר משתמשים באופני כושר מתכווננים עם אימוני איטרוולים בעצימות גבוהה, המשלבים תערובת של התנגדות ושינוי תנוחת המושב על מנת לאתגר את המתאמנים ולשפר את הביצועים.

לאופניים מסוג זה יש מגוון רחב של התנגדות וגלגלי תנופה כבדים, ועל מנת להשתמש בהם באופן יעיל ובטוח, המושב והכידון צריכים להתכוונן באופן מלא, כדי להציע לכל משתמש תנוחת רכיבה נוחה.

 

אופני כושר יעילים לרכיבה תחרותית צריכים לכלול את הפונקציות הבאות:

  • גלגל תנופה גדול לנסיעה חלקה.
  • תכונת הפסקת חירום.
  • טביעת רגל גדולה ליציבות.
  • תנוחות אוכף וידיות מתכווננות לחלוטין.
  • משקל משתמש מרבי גבוה (מעיד גם על איכות האופניים).

 

מטרת האימון – החלמה ושיקום מפציעות

אופני שכיבה מספקים את האימון הטוב ביותר עבור מי שמשתקם מפציעות על ידי תמיכה מלאה בגב ועידוד תנוחה טובה יותר מאופניים זקופים או מתכווננים.

כמו כן, הם שומרים על עמוד השדרה המותני והגב התחתון.

באופני שכיבה מופעל פחות משקל על הברכיים והקרסוליים, כך שהסבירות למתיחה או לפציעה הנו זעיר ביחס לסוגי אימון אחרים.

אופני שכיבה נחשבים נוחים במיוחד בגלל המושב הרחב שלהם. כמו כן, הם לא מצריכים מכנסי רכיבה מרופדים.

 

אופני כושר יעילים לשיקום והחלמה מפציעות צריכים לכלול את הפונקציות הבאות:

  • מושב מרופד גדול, הניתן להתאמה מלאה.
  • מגוון תכניות אימון הכוללות אימוני אינטרוולים ותכניות דופק, שיאפשרו למקסם את יעילות האימונים.
  • טביעת רגל גדולה ליציבות.
  • עבור קשישים, חולי פרקינסון או אנשים עם בעיות בשיווי המשקל חשוב לוודא שיש עליה וירידה קלות וידיות לתמיכה.
  • התנגדות אלקטרו- מגנטית.
  • משקל משתמש מרבי גבוה (מעיד גם על איכות האופניים).

 

יתרונות הרכיבה באופניים

גם אם אינכם יוצאים לאוויר הפתוח, רכיבה באופני כושר במרחב הביתי תעניק לכם את שפע היתרונות שברכיבה על אופניים:

 

חיזוק שרירי הרגליים

אופני כושר מקצועיים עם משענת גב מתכווננת LIFESPAN R5i
אופני כושר מקצועיים עם משענת גב מתכווננת LIFESPAN R5i

השרירים שעובדים בעת הרכיבה הם בעיקר שריר הארבע ראשי, הגלוטס, שריר הירך האחורי, השוקיים וקרקעית הבטן.

 

ירידה במשקל

רכיבה על אופניים יעילה מאוד לשרפת קלוריות, ופרט לאנרגיה ששורפים במהלך הרכיבה, הגוף ממשיך לשרוף קלוריות גם לאחר הרכיבה.

 

סיבולת לב ריאה

רכיבה על אופניים משפרת באופן יעיל ופשוט את פעילות הלב וכלי הדם, מגדילה את אספקת החמצן לדם ואת אספקת האנרגיה לגוף ומסייעת בהפחתת לחץ דם ובהפחתת הסיכון לחלות במחלות לב ושבץ.

 

שיפור היכולות הגופניות

על ידי אימונים ממוקדים ושגרת אימונים קבועה ניתן לשפר ולעקוב אחר ביצועים פיזיים, לשפר את הטכניקה ולעבוד על אלמנטים שדורשים שיפור במסגרת האימונים הגופניים.

 

רכיבה על אופני כושר נחשבת לפעילות ספורט מתונה ובטוחה עם מינימום סיכונים לפציעות ספורט או עומסים:

האימון שבאופני הכושר אינו מעמיס על המפרקים, מה שהופך אותם לבחירה אידאלית עבור כל מי שסובל מבעיות בברכיים או בקרסוליים.

 

אימון באופני כושר הוא אימון חסכוני שמאפשר לנצל את המרחב בצורה יעילה ואת הזמן בצורה אפקטיבית:

במהלך האימון ניתן לקרוא ספר, לצפות בתכנית אהובה או להאזין למוזיקה, ואם אתם חושקים בדרך יעילה במיוחד לשפר את איכות החיים ולשמור על בריאות איתנה, ניתן לשלב כיום גם אופני שולחן ארגונומיים, שמתאימים במיוחד למקומות עבודה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *