חשיבות ההליכה היומית

מסלול הליכה/ריצה מקצועי IMPETUS IT4500

הליכה יומית מורידה את לחץ הדם, משפרת סיבולת לב ריאה, מפחיתה את הכולסטרול, מסייעת לנו לשמור על הגזרה, שורפת את השומנים בדם, משפרת לנו את מצב הרוח והיא כמובן ההליכה המפורסמת, פשוט מתכון לשמירה על איכות חיים. בכל מקום אנו רואים אנשים שהולכים, בפארקים, במסלולי ריצה, בחדרי כושר, בבית בהליכון ופשוט אנשים הולכים והולכים בכל מקום לעבר עתיד בריא יותר, ובצדק.

אז אחרי שלמדנו כמה יתרונות חשובים על הליכה, עכשיו הגיע הזמן לדעת איך “ללכת” נכון:

כמה זמן ללכת ובאיזו תדירות?

מומלץ ללכת לפחות כל יום ובמשך חצי שעה לפחות, אולם במידה והנכם מתקשים ללכת חצי שעה ברציפות על הליכון או בפארק, נסו לחלק את ההליכה לרבע שעה בבוקר ורבע שעה בערב. כמו כן, תוכלו לגוון בין הליכה בפארק להליכה על הליכון ופשוט לתכנן את ההליכה כחלק חשוב בפעילות היום יומית שלכם, ממש פי שהנכם מתקלחים, אוכלים או מתיישבים לצפות בטלוויזיה, כך אתם הולכים כל יום חצי שעה. כמובן שניתן להתחיל עם פעמיים בשבוע ולעלות בהדרגה.

חימום ומתיחות לפני ואחרי הליכה – חשוב לעשות חימום לפני ההליכה, כלומר לחמם את השרירים על ידי הליכה במקום ולבצע מתיחות באזור הרגליים, כאשר המתיחה הטובה ביותר בסיום ההליכה היא – לתפוס את קצה הרגל, להעלות אותה לקצה הישבן ולהמתין כ- 20 שניות בכל רגל. את החימום מומלץ לעשות מיד בתום ההליכה.

להציב מטרות מול עצמך

אין כמו להציב מטרות בחיים, ואגב לא רק בהליכה, אלא בכל תחום בחיים. רשמו לכם מטרה ביומן המשימות והיא – הליכה לפחות 3-4 פעמים בשבוע ואט אט העלו את הקצב ליותר פעמים. כמו כן, בדקו אילו זמנים מתאימים לכם במהלך היום, אם זה לקום כל בוקר שעה לפני הזמן, תוך כדי צפייה בטלוויזיה על הליכון, בשעות הערב המאוחרות וכו’. ברגע שהליכה תופיע ביומן, באופן אוטומטי תדעו כי היא חלק משגרת חייכם.

קצב ההליכה

שמרו על הליכה בקצב מתאים – קצב הליכה משתנה מאדם לאדם והוא לרוב מתאים לקצב בו הנכם יכולים לדבר תוך כדי הליכה. נסו מדי פעם להעלות את קצב ההליכה בהתאם ליכולת שלכם ובכך להפיק את המרב מההליכה. רצוי להשתמש במדדים אובייקטיביים שיאפשרו לכם לעקוב אחר ההליכה, כמו מד צעדים ושעון דופק או דרך אפליקציות ייעודיות במובייל.

נעלי הליכה

הליכה עם נעליים מתאימות – חשוב ללכת רק עם נעלי ספורט המיועדות להליכה. שימוש בנעל שאינה מתאימה עלולה לגרום לכאבים שונים, כיוון שהרגל נושאת את כל משקל הגוף ולה השפעה רבה על נוחות ההליכה.

מתקשים לצאת מהבית להליכה?

פעמים רבות אנשים מתקשים לקום מהספה וללכת לפארק או למכון כושר כדי לבצע הליכות, למרות שהם יודעים את כל היתרונות הטמונים בהליכה. התירוצים יכולים להיות רבים, קר מדי ויורד גשם, חם מדי בחוץ, אין כוח להתלבש ולצאת, המכשירים בחדר כושר תפוסים פעמים רבות ועוד כהנה וכהנה. הפתרון הטוב במקרה של תירוצים הוא – לרכוש הליכון ביתי שיאפשר לכם ללכת בבית בכל שעה שנוחה לכם ואפילו לצפות בטלוויזיה ולהעביר בכיף את זמן ההליכה, ולכן הליכון הוא פתרון מצוין שיאפשר לכם לעצור את כל התירוצים ולהתחיל לעשות הליכות.

רוצים לגוון? תוכלו ללכת יום אחד על ההליכון ויום אחד על מסלול ההליכה בפארק עם חברים או לבד עם מוזיקה. היתרונות הרבים של ההליכון לצד הפיצ’רים החדשניים יגרמו לכם לא לוותר על ההליכה היומית שלכם.

בהצלחה והליכה נעימה!

תגובה אחת על הפוסט “חשיבות ההליכה היומית

  1. מעיין אומר:

    הריצה עוזרת ההרבה דברים ללחץ דם משפרת את סיבולת הלב ועוד אפשר להתאמן במכון כושר בפארק בבית ועוד..ממולץ לצאת להליכה כל יום לפחות כחצי שעה תציבו לעצמכם מטרות לדוגמא לקום מוקדם להתאמן יותר פעמים בשבוע וכו.. לפני ספורט צריך לעשות חימום לפי מספר תרגילים..בהליכות קצב ההליכה משתנה לאט לאט נסו להגביר את הקצב מפעם לפעם חשוב להיות עם נעלי ספורט כדי למנוע כאבים ולמי שאין כוח לצאת מהבית יש מגוון רחב של הליכונים ודברים לאימונים בייתים..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

0733752527