פתרון להשמנה בקרב ילדים

Children obesity

השמנה בקרב ילדים היא תופעה מוכרת מאז ומעולם, אולם בעידן המודרני היא ניתנת לטיפול באם תופסים אותה בזמן. על פי נתוני ארגון ה-OECD, כשליש מהילדים בישראל סובלים מהשמנה ומעודף משקל בגילאים צעירים במיוחד, מ- 5 ועד 7. אך לא די בזאת, ישראל מדורגת במקום 11בעולם מתוך 34 מדינות שאצלן נבדקו נתונים אלה. מובן שיש לא מעט סקרים נוספים שנעשו בנושא, כמו הסקר של משרד הבריאות הקובע כי בין 27% ל -40% מילדי הגן הם בעלי עודף משקל, וכשליש מהילדים מכתה א’ ועד סיום התיכון סובלים אף הם מעודף משקל. אלה נתונים שאינם מחמיאים כלל ונראה כי אנו כהורים צריכים לעשות משהו בנידון בכדי לעצור את המגפה המשתוללת.

חלק גדול מהילדים אינם מקפידים על תזונה נכונה המועשרת בסיבים תזונתיים כגון פירות וירקות, אולם ניתן להאשים רק את חינוך ה”ג’אנק” בנושא. חלקם אינם מבצעים פעילות גופנית למעט שיעורי ספורט וחוגים מזדמנים, מה שאומר שככל שילדים אלה יגדלו, הסיכוי שהם יהיו מבוגרים בעלי עודף משקל, גבוה יותר, וכך גם חשיפה למחלות שונות.

 

 

הכל מתחיל בהרגלים לאורח חיים בריא!

ילדים מחקים אותנו כהורים ונצמדים להרגלי אורח החיים שלנו, ולכן שינוי טוב מתחיל בהקניית דוגמא אישית. אם אנו כהורים נשמור על תזונה נכונה וביצוע פעילות גופנית, ילדינו יחקו אותנו ויתנהגו כמונו. על מנת להטמיע את השינוי בתזונה לטווח ארוך, חשוב להעביר לילדים מסר שמדובר בתהליך מתמשך שמטרתו בראש ובראשונה לבצע שינוי ממשי באורח החיים המשפחתי הכולל שינוי תזונתי, שינוי דפוסי אכילה ושינויים ברמת הפעילות הגופנית.

 

 

לקום מהמסכים ולבצע פעילות גופנית

ילדים רבים יושבים שעות מול מסכי הטלוויזיה והמחשב ובין לבין צורכים קלוריות רבות. בזמן שהם יושבים הם אינם מזיזים את הגוף וכמובן גם לא שורפים קלוריות וכאן מתחילה הבעיה. בקרה והגבלה של זמני השהייה מול המסכים תוכל לעשות להם רק טוב, הם יקומו מהרביצה הקבועה ויתחילו לזוז. כמובן שעל ההורים לדרבן את הילדים לבצע פעילות גופנית, כאשר ההמלצה היא לבצע אותה יחד עם הילדים ולסחוף אותם לשינוי, פשוט לקחת פסק זמן מהמשחקים ולבצע פעילות גופנית בבית או מחוצה לו. כדי לאתגר את הילדים, תוכלו לרכוש להם בגדי ספורט ונעליים מתאימות וכך לדרבן אותם לבצע פעילות גופנית.

 

 

אפשר לבצע פעילות גופנית גם בבית

פעילות גופנית עם ילדים ניתן לבצע גם בבית תוך כדי צפייה בטלוויזיה על ידי רכישת הליכון, אופני כושר או אליפטיקל. כמובן להקפיד ברכישת המכשירים שהם מותאמים לילדים ובפיקוח של מבוגר. אפשרות זאת תדחה את כל התירוצים המוכרים של חם מדי, קר בחוץ, יש גשם או כשאין כוח לצאת מהבית.

משחקי כדור – הם נהדרים עבור ילדים ומאפשרים פעילות אירובית נהדרת, שריפה של קלוריות ושומנים. תוכלו לשחק עם הילדים בגינה הציבורית ואפילו בכדור רך בתוך הבית.

צעידה רגלית – במקום להתניע את הרכב כדי לנסוע לחבר או לחוג, תוכלו פשוט לעשות צעידה רגלית שאפשר לכם ולילדכם לבצע פעילות גופנית. כמו כן, תוכלו לקבוע פעמיים-שלוש בשבוע ולצעוד כל המשפחה בפארק או במסלול הקרוב לביתכם.

הליכון כושר ביתי – מתאים גם לילדים, הם יכולים לבחור את רמת המהירות הרצויה ולעקוב אחר ההישגים בעזרת צג דיגיטלי המראה להם את זמני ההליכה, מרחק ההליכה ויאפשר להם לשלוט במהירות. התוכניות המגוונות יאתגרו כל ילד.

אופני כושר ביתי – הם נהדרים לילדים כיוון שהם מדמים אופניים רגילים, אולם הרבה יותר משוכללים ובהם מספר רב של אפשרויות. ההמלצה היא לרכוש אופני כושר עם משענת גב, שתאפשר לילדים לשבת בנוחות ובטיחות בעת הדיווש. גם כאן ישנו צג המראה להם את זמן הפעילו, המרחק, המהירות, רמת ההתנגדות ומגוון רחב של תכניות .

אליפטיקל ביתי – הוא מכשיר בטיחותי הידוע כמכשיר כושר האולטימטיבי לשריפת שומנים, ולכן הוא מתאים למתחילים ולמתקדמים. היתרון באליפטיקל הוא שניתן על ידי מאמץ קל לשרוף כמות גדולה של שומנים. ההרגשה של “ריחוף באוויר” , דרגת ההתנגדות והתוכניות יהפכו מכשיר זה למאתגר ואהוד גם על הבנים וגם על הבנות.

 

 

בהצלחה ואימון מהנה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

0733752527