מנהלים על הליכונים – הסוד של מנהלי ההייטק

הליכון שולחני
ריצ׳רד ברנסון על אופנוע ים
ריצ׳רד ברנסון על אופנוע ים

 

 

להיות מנכ״ל של חברה מצליחה זה לא דבר קל. יש כאלו הטוענים שמנהיגות זה משהו שנולדים איתו, כלומר או שיש לך את זה או שתמיד תעמוד מהצד ותראה את כולם רצים. יכול להיות שחלקית זה באמת נכון אבל למרבה המזל אם נבחן את האנשים החזקים ביותר בעולם ניווכח מהר מאוד שהתכונות שהביאו אותם לגדולה הם תכונות לרוב נרכשות.

 

 

 

הסוד להצלחה האישית – זה לא רק אימון או ספורט

עבור אנשי עסקים האימון היומי הוא לא רק בכדי לשמור על גזרה יפה או בריאות אלא זוהי תפיסת עולם רחבה יותר. הרבה מהם טוענים שזה מפקס אותם. נותן להם משמעת. יש כל כך הרבה דברים הרי שאי אפשר לשלוט עליהם ביום יום. הגוף שלנו הוא מכונה והמוח שלנו והתודעה שלנו הם חלקים בלתי ניתנים להפרדה ממנו. אימון בחדר כושר או אפילו רכיבה על אופני כושר ביתיים ממריצים את הגוף ומחזקים את השליטה שלנו על מה שמתרחש ולכן אנחנו רואים כל כך הרבה אנשי צמרת שומרים בקודש על האימון היומי שלהם.

מה הקשר בין ריצ׳רד ברנסון, מרק צוקדרברג, אופרה וינפרי, הנשיא אובמה לשעבר, ביל גייטס ועוד רבים. אם נציץ לרגע אל שגרת היום יום שלהם נוכל ללמוד שאימון כושר הוא המפתח להצלחה וההתמדה שלהם.

 

ריצ׳רד ברנסון
ריצ׳רד ברנסון

 

 

ריצ׳רד ברנסון הסובל מדיסלקציה, ידוע בעולם כמנהל קבוצת וירגין (Virgin) הוא בן 66 מחזיק שגרת כושר יומית. בין אם זה הרמת משקולות, טיפוס הרים, שחייה או יוגה. ריצ׳ארד טוען שהסוד שלו זה שאין סוד הוא עובד קשה ומתאמן כל יום.

 

מה קורה למוח שלנו בזמן אימון

במהלך אימון כשאנחנו רצים על הליכון, מטפסים הרים, עושים אירובי או כמעט כל כושר אפשרי. פעולת הפעלת השרירים מפעילה גנים ייחודיים המועדדים את תאי השריר לייצר יותר חלבונים. החלבונים מגבירים את הסינתזה של החומרים הטרופים בגוף (Trophic Factors). העלייה של חומרים אלו יוצרים גירוי כימי אשר תורם להתמיינות תאי אב לתאי עצב בוגרים. פעולה זו בעצם מגדילה אזורים במוח וגם את הקשר בין תאיו.

 

 

לבחור לנהל את חייך בכבוד

ברק אובמה הנשיא ה44 של ארה״ב
ברק אובמה הנשיא ה44 של ארה״ב

 

 

להפוך את הכושר הגופני לחלק אינגרלי מהחיים שלך, לא בשביל מטרה, לא בשביל הרזיה. אלא באמת לבחור בכושר בתור ערך עצמאי לחיים. זה בעצם לבחור לנהל את חייך בכבוד כלפי עצמך. האנשים החזקים בעולם שרצים ממקום למקום כל יום ועוברים יבשות לא יוותרו על הכושר הגופני שלהם וזה מכיוון שהם יודעים שהאימון הוא זה שנתן להם את הכוחות להגיע לאן שהגיעו.

ברק אובמה, נשיא ארצות הברית לשעבר. בן 55 מספר ששיגרת יומו מורכבת מלפחות 45 דקות אימון יומית בהן הוא משלב הרמת משקולות וקרדיו(אירובי) 6 ימים בשבוע.

 

 

 

 

 

בתוך לו״ז צפוף – אין דבר כזה אין לי זמן

ברור שלא כולם הם ברק אובמה וריצ׳רד ברנסון ויש מנהלים רבים שרמת הכושר שלהם ירודה אבל חשוב להסתכל על אלו שכן הצליחו. ואכן אפילו לפעמים למרות כל הסיכויים יותר ויותר אנשי הייטק ומנהלים מוצאים דרכים חדשות ומקוריות לשלב פעילות גופנית ביום יום העסוק שלהם. זאת מכיוון שהפנימו שכושר גופני הוא לא רק אמצעי להשגת מטרה אלא תפיסת עולם רחבה. בין אם זה אימוני כוח, אימון קצר בחדר כושר בערב או שימוש בהליכון שולחן תוך כדי בדיקת מיילים בבוקר. אין שום תירוץ לחוסר פעילות גופנית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

0733752527