שיפור אימון הליכה על הליכון – טיפים ועצות

איך לשפר אימון על הליכון כושר?

ישראלים רבים מקפידים על אורח חיים בריא המבוסס על תזונה נכונה ומאוזנת, בשילוב פעילות גופנית סדירה.

מאחר ולא כולם מעוניינים לרכוש מנוי למכון כושר, רבים רוכשים מכשירי כושר ביתיים, כך הם יכולים להתאמן בבית בנוחות ובזמן המתאים להם ביותר, לחטב את הגוף, לשמור על משקל תקין וליהנות מבריאות טובה יותר.

אחד ממכשירי הכושר הפופולריים ביותר בקרב המתאמנים בבית הוא הליכון חשמלי.

יש מגוון דגמים של הליכוני כושר המתאימים לבית, לכן כאשר רוכשים את המכשיר יש להתייחס לתוכניות האימון שהוא מציע.

במדריך זה המומחים של ספורטל מציגים בפניכם טיפים למתאמנים המתחילים לשמור על כושר בעזרת ההליכון הביתי.

4,890
5,190

חימום לפני האימון

חשוב לערוך חימום קל לפני האימון בבית, כדאי לבצע מתיחות, לעבוד מעט על הגמישות, וכדאי לבצע מספר תרגילים אירוביים על מנת להעלות את טמפרטורת הגוף, להגביר את זרימת הדם ולהעלות בהדרגה את הדופק.

לאחר כ-5 דקות חימום כדאי להתחיל את האימון על גבי ההליכון הביתי ללא שיפוע, במיוחד אם רק מתחילים לערוך אימוני כושר בבית.

בעת ההליכה יש להקפיד על גוף מאוזן ולצעוד בקצב מתון יחסית של כ-3 קמ”ש עד 4 קמ”ש.

את הידיים ניתן להניח על הידיות המובנות של המכשיר או ללכת כאשר הן חופשיות.

למתאמנים המתחילים מומלץ ללכת בקצב מתון כ-20 דקות.

לאימון הבא אפשר להוסיף עוד 5 דקות להליכה, ולמעשה מאימון אחד לאחר מוסיפים 5 דקות בכל פעם עד שמגיעים לאימון הנמשך לפחות 60 דקות.

במקביל להארכת משך ההליכה אפשר להעלות גם את דרגת השיפוע של מסלול ההליכה כדי להגביר את הדופק ולשרוף יותר קלוריות.

הליכון כושר מקצועי

הליכון כושר מקצועי LIFESPAN TR7000i

15,900
10,900

להגביר את מרחק ההליכה

כדאי להעלות את מרחק ההליכה מאימון לאימון, ככל שהולכים יותר כך שורפים יותר קלוריות.

יחד עם זאת, יש להתייחס לזמן האימון מאחר ולא כל אחד יכול לפנות שעה ביום לצורך אימון ההליכה.

לכן, לאחר שנכנסים לכושר ומסוגלים ללכת שעה ברציפות עם או ללא שיפוע, יש להגביר את עצימות אימון ההליכה, כלומר ללכת מהר יותר.

כאשר מגבירים את קצב ההליכה שורפים יותר קלוריות ואפשר גם לקצר את משך האימון.

חשוב לשמור על רציפות באימונים, במיוחד כאשר מתאמנים בעזרת הליכון כושר.

לכן, יש להימנע מעצירות בזמן האימון וכך שומרים על דופק גבוה ומשיגים תוצאות טובות יותר.

אימון פונקציונאלי / קרוס פיט

הליכון כושר מעוקל מקצועי B-CORE PRO HiiT 8000ic CURVE

14,390
המלאי אזל

הליכון כושר ביתי

הליכון כושר ביתי B-CORE N1

3,990
המלאי אזל
3,790

הליכון כושר ביתי

הליכון כושר ביתי USAEON AZ60

7,990

תדירות האימונים

המומחים של ספורטל ממליצים לערוך אימונים לפחות 3 פעמים בשבוע.

למתאמנים המתחילים כדאי להתחיל באימון בן 20 דקות עד כחצי שעה, להוסיף בהדרגה 5 דקות לאימונים ולהגביר גם את קצב ההליכה.

טיפים שיסייעו לכם להשיג תוצאות מעולות באימון על הליכון כושר חשמלי:

  • חשוב להקפיד על גב זקוף וידיים רפויות בגובה המותניים.
  • המבט צריך להיות מופנה קדימה בכל זמן ההליכה.
  • אם רצים על מסלול ההליכה יש לשמור על גוף מאוזן ולדאוג לנחיתה רכה של כפות הרגליים.
  • בזמן האימון אפשר לצפות במסך טלוויזיה או הסמארטפון, כל עוד העיניים מופנות קדימה.
  • בזמן אימוני ההליכה או הריצה על גבי ההליכון החשמלי יש להקפיד על נשימה נכונה.
  • לאחר אימון מאומץ חשוב לבצע מתיחות, להסדיר את הנשימה וכדאי לעשות הרפיה.
המלאי אזל
1,990

אימון פונקציונאלי / קרוס פיט

מכשיר חתירה אוויר מקצועי DK RW22 מתצוגה

4,990
המלאי אזל
המלאי אזל
1,790
המלאי אזל

אימון פונקציונאלי / קרוס פיט

מכשיר חתירה אוויר מגנטי מקצועי IMPETUS IA 8000 am

5,290
6,990
המלאי אזל
3,290
המלאי אזל
5,790
המלאי אזל

אימון פונקציונאלי / קרוס פיט

מכשיר חתירה אוויר מקצועי SPORTOP R900

4,190

אימון פונקציונאלי / קרוס פיט

הליכון כושר מעוקל מקצועי B-CORE PRO HiiT 8000ic CURVE

14,390
המלאי אזל
8,990
המלאי אזל

אימון פונקציונאלי / קרוס פיט

מכשיר חתירה אוויר מקצועי CONCEPT 2 MODEL D

6,390

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.