החשיבות של אימוני כושר לילדים ונוער

יהונתן ארנון מאמן כושר אישי וריצה

על פי ארגון הבריאות העולמי מומלץ לבני נוער לבצע כשעה של אימון גופני בכל יום בכדי להישאר בריאים. מהם ההמלצות הגופניות לגבי מבוגרים אתם שואלים? ההמלצה למבוגרים היא שהם צריכים להזיע בעומס בינוני למשך 30 דקות לפחות או בעומס נמרץ למשך 20 דקות לפחות.

מדוע חשוב שבני נוער יתאמנו כמעט פי 2 ממבוגרים

פעילות גופנית לבני נוער דשלי היא חשובה לא רק בגלל הסיבות הבריאותיות שהיא מקנה כגון: שיפור נפח הריאות, חיזוק שריר הלב, שיפור
תפקוד היחידות המוטוריות של השריר אלא בנוסף מכיוון שפעילות גופנית משפרת את מצב הרוח, מחדדת את המחשבה ותורמת לעור הגוף.

אימון הכושר הנכון לילדים ונוער

בכדי ליצור אימון אפקטיבי עבור ילדים ובני הנוער יש לשלב בתוכו פעילות אירובית אינטנסיבית, אימוני התנגדות ומשחקים קבוצתיים.

פעילות אירובית 

ניתן לבצע בחיק הטבע ע”י פעילויות פשוטות כגון ריצה, רכיבה על אופניים או אפילו הליכה מהירה. במידה ומזג האוויר לא מאפשר זאת או שהילד מעדיף מבנה סגור אפשר לבצע פעילות בחדר כושר או בבית על הליכון חשמלי / אליפטיקל / אופני כושר ועוד..

אימוני התנגדות

ניתן לבצע עם משקל הגוף לדוגמה: שכיבות סמיכה, מתח, מקבילים, כפיפות ברכיים, מכרעים ועוד. בנוסף ניתן להשתמש בציוד כושר מקצועי כגון משקולות חופשיות, מוט אולימפי, גומיות התנגדות, רצועות התנגדות TRX ועוד..

משחקים קבוצתיים

אלו פעילויות הכוללות בתוכם חוגים כגון כדורגל, כדורסל, שחייה, אומנויות לחימה. לא כל הפעילויות דורשות חוגים יקרים ומאורגנים. משחקים כמו תופסת וכדור יד שילדים משחקים בינם לבין עצמם הם הזדמנות נפלאה עבור פעילות גופנית.

עידוד אורח חיים פעיל

הנחיה חשובה נוספת היא לעודד את הילד להיות פעיל גם במהלך המטלות היומיות, למשל ללכת ברגל לבית הספר, לעלות במדרגות בבית או בבית הספר, טיול עם הכלב וכל דבר חיובי ופעיל.

גומיות, רצועות, חבל קפיצה

רצועות אימון שחור תכלת SCHMIDT SUSPENSION TRAINER

199
קנה עכשיו
המלאי אזל

גומיות, רצועות, חבל קפיצה

רצועות אימון שחורות SCHMIDT SUSPENSION TRAINER

199
429
קנה עכשיו

גומיות, רצועות, חבל קפיצה

רצועת בד קצרה סגורה קושי קשה MD BUDDY

59
קנה עכשיו

גומיות, רצועות, חבל קפיצה

רצועת בד קצרה סגורה קושי קל MD BUDDY

39
קנה עכשיו
59
קנה עכשיו

היתרונות שהילד מקבל מהפעילות הגופנית

  • שמירה על משקל תקין –  בעזרת פעילות גופנית קצב שריפת הקלורית עולה וכך המשקל נשאר תקין ובאזור הBMI הרצוי זאת כמובן במידה והוא לא מגזים עם צריכת הקלורית שמגיעה מהתזונה.
  • שיפור הביטחון העצמי – פעילות גופנית עוזרת לפתח תחושת מסוגלות והצלחה וע”י כך הדימוי העצמי של הילד מתחזק והביטחון שלו עולה.
  • שיפור מצב הרוח –  במהלך הפעילות הגוף מפריש הורמונים אשר עוזרים לגוף להתגבר על המכשולים שהפעילות מציבה בפניו. ההורמונים הללו, מלבד הצלחת המשימה, גם משפרים את מצב הרוח.
  • שיפור מבנה העצם – במהלך הפעילות העצמות עוברות תהליך שחיקה, אך לאחר מנוחה מספקת העצמות מתחזקות יותר. עצמות בריאות וחזקות יכולות להקטין שברים בפגיעות טראומה או להקטין סיכוי של התדלדלות עצם בגילאים מבוגרים יותר.
  • חיזוק שרירים וגיוס יחידות מוטוריות –  הפעילות הגופנית משפרת את רקמות השריר והופכת אותם לחזקות יותר כתוצאה מכך הגוף יכול לסחוב על עצמו משקל כבד יותר למשך זמן ארוך יותר. בנוסף הקואורדינציה משתפרת והתיאום בין התנועות השונות הופך להיות קל יותר.
  • פעילות חברתית –  במהלך אימון בקבוצה הילד חווה יחסי גומלין עם בני גילו, קשרים חברתיים ואולי גם חברים לחיים.

לסיכום

מומלץ מאוד לילדים ונוער לבצע שעת פעילות ביום. על הפעילויות להכיל גם אימון אירובי, אימון התנגדות וגם משחקים קבוצתיים. לפעילות הגופנית יתרונות רבים גם בהיבט הבריאותי וגם בהיבטים נוספים. מומלץ להיעזר במאמן מוסמך לפני תחילת הפעילות.

יהונתן ארנון מאמן כושר אישי וריצה
יהונתן ארנון מאמן כושר אישי וריצה
יהונתן ארנון מאמן כושר אישי וריצה
יהונתן ארנון מאמן כושר אישי וריצה
יהונתן ארנון מאמן כושר אישי וריצה

הכתב: יהונתן ארנון
בפסייבוק: יהונתן ארנון מאמן כושר אישי וריצה

המלאי אזל
10,900
-15%
המלאי אזל
המחיר המקורי היה: ₪9,290.המחיר הנוכחי הוא: ₪7,900.
המחיר המקורי היה: ₪2,190.המחיר הנוכחי הוא: ₪1,690.
קנה עכשיו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

0733752527