למקסם את אפקטיביות האימון בעזרת ביגוד נכון

להתלבש נכון לאימון

במידה ואתם עדיין מתאמנים בחדר כושר במכנסיים הקצרים שלכם מהתיכון, בבגדים ששימשו אתכם בצבא לפני עשור ולא זנחתם את הטריקו הישן שלכם כדאי ללמוד שמעבר לאסתטיקה לבגדי ספורט ייעודיים יש חשיבות רבה לאימון מוצלח.

ביגוד נכון הוא אלמנט משמעותי עבור אלו אשר עוסקים בספורט בצורה מקצועית או לפחות באופן קבוע כדי להיות בריאים יותר, להעלות מסת השריר, לשרוף שומנים או לקבל תועלות טובה יותר מאימון אירובי שלהם. זה כמעט מובן מאליו שאנשים אשר מחליטים לרכוש אופני כושר יקפידו לקנות אופניים טובים עם כמה שיותר פיצ’רים ויכולות. מי שעוסק בריצה או ג’וגינג, יהיה מוכן לבלות שעות בחנויות עד שימצא עבורו את נעל הריצה המושלמת. אבל מה לגבי בגדי ספורט? נראה שאלה נזנחו על ידי רוב האוכלוסייה, יש אנשים שאפילו מחשיבים אותם כהוצאה אופנתית בלבד או “כחצי מיותרת”. חשוב לומר שבמידה עליתם על המסלול של אימון כושר יעיל ובריא, כדי להבין שזה לא כך וללמוד כיצד בגדי ספורט באמת יכולים לשפר לכם את אפקטיביות האימון.

שימוש בבגד נושם וגמיש למטרות כושר


שימוש בבגדים העשויים מבדים יעודיים יהיה גמיש יותר ו״נושם״ יותר, בגד מסוג זה יאפשר לגוף לשמור על חום גוף נכון בצורה קלה יותר ובסוגי ספורט מסוימים הוא מקטין את החיכוך עם הסביבה. דוגמה פשוטה אך מעניינת היא שחיינים מקצועיים בבגדי ים שלמים. ניתן לראות את ההבדל בבירור בין הלבוש המקצועי לבין המכנסיים הקצרים שאנשים רגילים לובשים כשהם הולכים לבריכה השכונתית או לים. הבגד ים של השחיין המקצועי יהיה תמיד מותאם בצורה אופטימלית והוא נועד להגן עליו בזמן ביצוע הפעולות הספורטיביות.

הזעה בזמן פעילות גופנית

אלמנט נוסף שחשוב להזכיר הוא הזעה בזמן פעילות גופנית. אף על פי שישנם אנשים שהנושא לא נעים להם, הזעה היא באמת חלק מאוד חשוב מאימון מוצלח. תשוו את ההזעה שלכם בזמן אימון על אליפטיקל כשאתם לבושים בחולצת טריקו ישנה העשויה מ 100% כותנה מול אימון בבגדים מנדפי זיעה. התשובה היא די פשוטה וזאת מכיוון שבגדי כותנה רגילים סופגים את הזיעה שלכם ולא מאפשרים לה להתנדף ולקרר את הגוף שלכם בקצב מספק בזמן האימון. זוהי לא בדיוק החוויה המושלמת לאימון קרוספיט מספק.

הגנה על הגוף מחיכוך לא רצוי

החיכוך הוא לא רק אויבם הגדול של השחיינים אלא גם של ספורטאים מתחומים רבים אחרים. חיכוך לא רצוי במפשעה וכפות הרגליים בגלל השימוש בבגד לא מתאים עלול להרוס לכם את שגרת האימון ולפגוע במטרות העל שלכם. זה תקף גם לחובבן אשר החליט להכניס ריצה יומית לשגרה שלו וגם למפתח גוף מקצועי שעובד עם מולטי טריינר. מכך ניתן ללמוד ששימוש בבגדי ספורט טובים נועד להגן על גוף המתאמן מהתחממות יתר וחיכוך לא רצוי.

נא לשמור על הזהירות

איך לשמור על הזהירות באימון כושר בחוץ

אופני כושרישנם אנשים המתאמנים בבגדים לא מתאימים לעונה ולסוג האימון אותו הם מבצעים, לרוב אנשים אלו הם רק בתחילת דרכם אך מיותר לציין: ״חוסר המודעות לא פותרת מעונש״ ולכן ציוד ספורט שלא מותאם לסוג הכושר ולסביבת המתאמן תגדיל את הסיכוי של המתאמן להיפגע.

לכן ישנם כללים בסיסיים שחייבים לשמור. בחורף, כאשר קר או רטוב, נסו לרוץ עם חולצות ומכנסי אימון ארוכים כדי לשמור על חום הגוף שלכם במצב אופטימלי. בקיץ, אל תשכחו לשים כובע לצד חולצות מנדפות זיעה ייעודיות ועדיף גם עם שרוולים ארוכים מכיוון שאלו יגנו על גופכם מפני השמש הידוע בכך שהיא לא מרחמת על אף אחד. השקיעו בכובע המתאים למידת הראש שלכם, חשוב שהוא לא יהיה צמוד מדי ולא מעיק, אלא פשוט ‘יושב’ היטב במקומו הנכון.

שמירה על זהירות בחדר כושר

מעבר לעונות השנה, ביגוד נכון יגן עליכם גם בחדר הכושר, הבגד צריך להיות מותאם לגוף ולמטרת העל של המתאמן. אנשים שבאים לעשות פיתוח גוף יתאמנו עם מולטי טריינרים, קרוס טריינרים ומוטות ומשקולות ולהם מומלץ להתאמן עם זוג כפפות מותאמות מכיוון שהם יגנו על כפות הידיים שלכם וימנעו הופעת שלפוחיות לא רצויות. בנוסף, מעבר לבריאות הם גם יוכלו לצמצם את הסיכון בהחלקת הציוד מהידיים בזמן האימון.

ביגוד נכון לאימון אירובי עם הליכון, אליפטיקל ואופני כושר

אימון אירובי בחדר כושרדורש מאמץ ולכן צריך לבוא מוכנים. חשוב להצטייד עם נעליי ריצה, מכנסי ספורט מתאימים לאירובי שימנע שפשפת, חולצות מנדפות זיעה. בנוסף, לנשים מומלץ ללבוש חזיות ספורט שיתנו תמיכה לחזה בזמן אימון. מכיוון שרוב האנשים לא באים לחדר כושר רק עבור מכשיר אחד אלא יתאמנו במכשירים אחרים כגון אליפטיקל או הליכון או מכשירים שהם לא לצורך איובי, צריך לזכור להתאים את סוג הביגוד לכמה שיותר צרכים.

מה לגבי בגדים צמודים?

Compression Clothes, כפי שהם נקראים באנגלית משמשים ספורטאים רבים. יש ענפים שלמים בהם נהוג ללבוש בגדים מסוג אלו. בגדים צמודים עוזרים לשמור על השרירים חמים לאורך זמן כדי למנוע כאבי שרירים, נידוף זיעה וכמו כן בהחזרת הגוף לשגרה, אחרי אימון. שימוש בבגדים צמודים ברמה גבוהה המותאמים למתאמן יעזרו בהסעה הנכונה של הדם ועל ידי כך תאפשר להחזיר את לחץ הדם של המתאמן לערכים נורמליים. כמו כן, הם יוכלו לעזור לצמצם את הסיכון למצב של שרירים תפוסים, זאת הודות לפיזור נכון יותר של חומצת החלב לאחר אימוץ השרירים.

נא לא לזלזל באפקט הפלצבו והביטחון העצמי שלכם בזמן אימון

אנשים מגיעים לחדרי כושר מסיבות שונות וטובות, חלק מהסיבות הללו קשורות בתדמית הגוף שלהם כגון: חיטוב, העלאת מסת שריר או העלאת הגמישות. אימון נכון ושימוש בביגוד ייעודי משפר את הביטחון העצמי ומגדיל את התפוקה האישית של המתאמן. דוגמאות לכך  ניתן לראות בבירור בעולם העסקים, בו אנשי עסקים מתלבשים ב”מדים” הכוללים חליפה ועניבה. תופעה זו נקראת “תפיסה (או “הכרה”) לבושה”. תפיסה זו נכונה גם בעולם הספורט באותה מידה. כלומר, אם תדעו שאתם לבושים בהתאם, אתם נראים טוב, אתם תפעלו ותעבדו בצורה שתצדיק את התדמית הזו, בביטחון רב ובעוצמה. יש הטוענים שמדובר רק באפקט פלצבו אך ההצעה הכי טובה היא שפשוט תנסו את התיאוריה הזאת באימון המשקולות הבא שלכם, או לחלופין כשאתם יוצאים לרוץ, יהיה מעניין לגלות איך תרגישו לגבי עצמכם כשאתם לבושים במדי ספורט מותאמים באופן מושלם לגוף ולצרכי האימון שלכם. עוד תרגיל מעניין זה לנסות להתבונן בצורת האימון של האנשים מסביבכם המתלבשים ״נכון״, האם הם נראים יותר בטוחים בעצמם ובאימון שהם מבצעים?

לסיכום

אימון אפקטיבי תלוי במשתנים רבים כגון: רמת המוטיבציה והריכוז של המתאמן, תזונה נכונה, המאמן שבחרתם להדריך אתכם, סוג האימון והיעילות שלו עבור מטרות העל אשר בחרתם, הבנה פיזיולוגית של הגוף והקשבה לצרכים שלו. לכן חשוב להבין, ביגוד נכון נועד באמת לעזור לכם באימונים אבל זוהי רק נקודה קטנה בתוך כל האלמנטים שצריך וחשוב להפנים כדי להיות במסלול הנכון של שמירה יומיומית על אורח חיים בריא ועמידה ביעדים. אנו מאחלים לכם אימון נעים ואפקטיבי.

המלאי אזל
10,900
-15%
המלאי אזל
המחיר המקורי היה: ₪9,290.המחיר הנוכחי הוא: ₪7,900.
המחיר המקורי היה: ₪2,190.המחיר הנוכחי הוא: ₪1,690.
קנה עכשיו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

0733752527