חדר כושר בבית אבות | ספורט בבית אבות

דווקא בגיל הזהב: חשיבות הפעילות הספורטיבית בבית אבות ובגיל השלישי

הקמת חדרי כושר בבית אבות אינה גימיק: כושר גופני בגיל השלישי תורם תרומה נכבדת הן לבריאות הגוף והן לבריאות הנפש. עם אביזרי ספורט קטנים או עם הליכון שיקומי ואופני כושר רפואיים, אפשר לחזור לאט לאט לכושר למרות מגבלות הגיל והבריאות, וליהנות מכל רגע. 

כחברה המספקת ייעוץ להקמת חדרי כושר בכל רחבי הארץ משנת 1997, אנו יכולים להעיד שיותר ויותר בתי אבות, מרכזי יום לקשיש ומוסדות רפואיים שיקומיים מקימים חדרי כושר עבור בני גיל הזהב, גם כאשר הם מוגבלי תנועה או משתקמים ממחלה או מפציעה, ומספקים מגוון שיעורי התעמלות ואימונים, מפילאטיס, יוגה והליכה, ועד אימוני כוח עם משקולות יד וגומיות מתיחה.

חדרי כושר בבתי אבות והפעילות בהם מותאמים ליכולות ולמגבלות הפיזיולוגיות של גילאים אלו, על מנת לספק אפשרות ליהנות מכל היתרונות הרבים של פעילות גופנית בגיל הזהב, באופן בטוח. בהתאמה נכונה של האימון למתאמן ניתן לבחור פעילויות שיספקו מענה לשיקום ממגוון מחלות, פציעות ובעיות כגון כאבי גב, בעיות אורתופדיות וכו’.

היתרונות של פעילות גופנית בגיל השלישי

  • פעילות גופנית קבועה בגיל השלישי יכולה לתרום להפחתת כמות התרופות שנוטל המתאמן, להוריד את רמות הסוכר בדם, להפחית את לחץ הדם וכו’.
  • התעמלות תורמת לחיזוק השרירים המתחילים להיחלש עם הגיל. אימוני התנגדות וכוח עם משקולות יד, גומיות וכו’ יכולים לעשות פלאים בבניית כוח השרירים.
  • אימוני המחזקים את סיבולת הלב-ריאה הם נפלאים ללב, ותורמים לירידת כולסטרול ולהפחתת סיכון להסתיידות עורקים.
  • אימון קבוע תורם לצפיפות עצם גבוהה יותר והפחתת בעיות אוסטיאופורוזיס.
  • פעילות גופנית משפרת את שיווי המשקל והקואורדינציה, ועל כן מפחיתה את סכנת הנפילות והפציעות בגילאים אלו.
  • הספורט תורם לשיפור טווח התנועה וגמישות המפרקים.
  • ההתקדמות האישית באימונים מספקת תחושת הצלחה והישג, ומחזקת את הערך העצמי.
  • פעילות ספורטיבית תורמת לירידה במשקל – מעבר לשביעות הרצון מהגזרה החדשה, הירידה במשקל מפחיתה את העומס על המפרקים.
  • מחקרים מראים כי פעילות גופנית משחררת אנדורפינים ותורמת להרגשה טובה, וכן עוזרת לסובלים מסטרס, חרדה ודיכאון.
  • מחקרים מוכיחים כי לפעילות גופנית בגיל מבוגר השפעה חיובית גם על היכולות הקוגניטיביות השונות.
  • פעילות משותפת בחדר הכושר ובאימוני קבוצה מאפשרת להכיר אנשים וליצור קשרים חברתיים.
  • פעילות גופנית אירובית באופן תדיר מסייעת בפני הידרדרות קוגניטיבית ככל שמתבגרים. הפעילות הגופנית משפרת ומשמרת את תפקודו של המוח בגילאים המבוגרים
  • שיפור היכולות לקשר עם הסביבה, עיבוד רעיונות ומידע
  • שיפור מצב הזיכרון (גם במקרב צעירים) ויכולת שליפת מידע מהירה, מדוייקת ויעילה יותר
  • מחקרים מציינים כי פעילות גופנית יכולה להאט את קצב ההזדקנות, לשפר איכות החיים ולהפחית סיכון ללקות באלצהיימר, כמו גם להפחית דימנציה

ציוד כושר לגיל הזהב

פעילויות כושר רבות בבתי אבות מבוצעות בעזרת אימוני כוח, אימוני שרירי ליבה ותנועה המשלבים עבודה על מזרון עם אביזרים קטנים (גומיות אימון כוח, כדורים, משקולות יד ורגל, כדורי פילאטיס, גלילי פילאטיס וכו’. פרט לאלו ישנם גם מכשירי כושר מיוחדים המיועדים לבני גיל הזהב, לבעלי מוגבלויות ולמטרות שיקום רפואי.

המוצרים שספורטל מציעה לכם: 

הטיפ שלנו: חשוב להתחיל תמיד במהירות התחלתית נמוכה!

ההמלצה הרווחת היא להתאמן לפחות 3 פעמים בשבוע, במשך 30 דקות ועד 60 דקות

הליכון השיקומי Fuel LCT80 לדוגמה:

הליכון המצויד בידיות ארוכות לאחיזה נוחה, במעצורי חירום לבטיחות המתאמנים ובמהירות התחלתית נמוכה במיוחד (0.3 קמ”ש בלבד) האידאלית למתחילים המתקשים בהזזת הרגליים. עם הליכון שיקומי, אין תירוצים להימנע מהליכה בגלל מזג אוויר לא מתאים, ואפשר לבצע פעילות זו – כנראה הפעילות הגופנית הכי בסיסית וקלה שיש – תחת קורת גג בטוחה, ובחסות המזגן או החימום. על אף היותה פעילות כה בסיסית, להליכה תרומה אדירה לבריאות: להפחתת הסיכוי למחלות לב במידה ניכרת, להורדת לחץ הדם, להורדת הכולסטרול, להורדת הסוכר בדם, לשיפור מצב הרוח ועוד.

אופני כושר מקצועיים עם משענת גב מתכווננת LIFESPAN R5i:

אופני כושר בעלי משענת גב מתכווננת ומושב רחב ונוח. משענת הגב בנויה מחומר גמיש ונוח, פדל גדול בעל יכולת התאמה לפי מידות  שונות, משקל מתאמן עד 185ק”ג, כולל מעמד לספר או IPAD וגם מעמד לבקבוק שתייה ואחסון. 

אופני כושר מקצועיים עם משענת גב LIFESPAN R7000i

אופניים מקצועיים בעלי משענת גב, דיווש חלק ושקט, למשקל של עד 180 ק”ג

מסלול ריצה חשמלי מקצועי LIFESPAN TR 6000ic

מסלול ריצה חשמלי מקצועי AC עם מסך TOUCH SCREEN, דימוי ריצה/הליכה במקומות שונים בעולם עם התאמה לקצב הליכה/ריצה של המתאמן. אפשרות לצפייה בסרטים בטלוויזיה, חיבור למדיה חברתיות, 3 דרגות שיפוע חשמלי שלילי ושיפוע חיובי ,44 תוכניות שונות ומגוונות, בלימת זעזועים כפולה (soft system),בנוסף 8 בולמי זעזועים עצמאיים.

גומיית התנגדות | גומיות מתיחה

תרגילים כמו הרחקת ירך עם גומייה – מצב בו גומייה  (גומיה בעלת עוצמת התנגדות קלה כרוכה סביב הרגל)

או תרגיל חיזוק שרירי הגב העליון עם גומייה – על ידי מתיחת הגומייה אחורה ובחזרה (לחיזוק ושיפור היציבה וחגורת הכתפיים)

כדור פיזיו

כדור פיזיו הוא כדור אלסטי וגם רק הממולא באוויר. הכדור משמש גם לתמיכה וגם להתנגדות ולכן כל כך מתאים לבני הגיל השלישי. כדור פיזיו מומלץ על ידי מומחים ופיזיוטרפיסטים לאימון עדין עבור קשישים. מצוין עבור שיקום ולחיזוק שרירים. מעולה עבור עבודה קבועה על בסיס קבוע ושיקום לאחר ניתוחים למשל. מחזק שרירי ידיים, רגליים ובטן כמו גם משפר שווי משקל.

משקולות יד

למניעת ירידה במסת שריר, לשמירה על כוח השרירים בגוף, לשמירה על חוזקן העצמות בגוף, לשיפור קשב וריכוז, לשמירה על תפקוד שוטף בחיי היום יום.

לקבלת אינפורמציה אודות הליכון שיקומי לבני גיל הזהב או להקמת חדר כושר בבתי אבות, חייגו: 1-599-501466

לקבלת מידע אודות הליכון שיקומי לבני גיל הזהב או להקמת חדר כושר בבתי אבות, חייגו: 1-599-501466

בית » הכנסו לכושר » אימוני כושר » חדר כושר בבית אבות | ספורט בבית אבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *